קידום ממומן בפייסבוק – כל מה שאתם צריכים לדעת!

קידום ממומן בפייסבוק - הדרך להצלחה

אז מה זה בעצם קידום ממומן בפייסבוק?

קידום או שיווק ממומן בפייסבוק משתייך למשפחת הקידום הממומן עליה תוכלו להעמיק במאמר שבקישור, אבל נסביר על קצה המזלג קודם מה זה קידום ממומן לפני שנצלול פנימה: קידום ממומן הוא שיווק שנעשה על בסיס תקציב פרסום או תקציב מדיה ( אלו מושגים מקבילים). הרעיון הכללי אומר שאני שם X ש"ח ביום או בכל תקופת זמן אחרת שאחליט, עבורם אקבל X פניות/חשיפה/מכירות/הודעות וכו.. מכיוון שבקידום ממומן או שיווק ממומן בשמו השני אנו משתמשים בתקציב פרסום אותו אנחנו משלמים לפלטפורמה כמו פייסבוק, אינסטגרם, גוגל, טיקטוק, לינקדין, יוטיוב ועוד רבות בה אנחנו מקדמים – אנחנו נראה את התוצאות ( אותן פניות/חשיפה/מכירות/הודעות וכו.. ) באופן מיידי, לשם כך בעצם אנחנו משלמים. לא נעמיק מעבר לזה כאן אבל תוכלו לקרוא עוד כמה עולה שירות של קידום ממומן? מה התקציב פרסום החודשי שצריך? איך קידום ממומן עובד? למי זה מתאים? ועוד תשובות לשאלות רבות במאמר אחר.

מה שחשוב הוא לזכור שקידום ממומן ובין היתר קידום ממומן בפייסבוק עובד על בסיס תקציב פרסום – אני משקיע כסף בפלטפורמה ומקבל בתמורה חשיפה שתביא ליעד שאני מכוון אליו – חיזוק המותג, מכירות, פניות ועוד..

קידום ממומן בפייסבוק – צוללים פנימה

הכלל הראשון בקידום ממומן בפייסבוק וכך גם באופן כללי בכל שיווק – זה חייב להיות משתלם! 
מה הכוונה? אם אני עושה קידום ממומן בפייסבוק או בכל פלטפורמה אחרת והוא לא מחזיר את עצמו כלכלית בטווח הקצר או הארוך סימן שאני עושה משהו לא נכון! (תקופת הזמן עד לרווח תלויה במוצר או בשירות אותו משווקים, בסוג השיווק שאנחנו עושים, באסטרטגיה ובעוד הרבה פרמטרים. כשניגשים לבנות אסטרגיית שיווק באופו כללי ובין היתר בפייסבוק, קובעים יעדים לפי הפרמטרים השונים.)
וזה לוקח אותנו לכלל השני – לא לכל עסק מתאים לכל סוג קידום! 
קיימים הרבה סוגי עסקים שונים ומגוונים – לא לכל אחד מתאימה אותה שיטת קידום. לחלקם יתאימו הרבה סוגי קידום שיכללו בתוכם גם קידום אורגני וגם קידום ממומן ולחלקם יתאימו יותר רק סוגים ספציפים. קידום ממומן בפייסבוק עובד על חשיפה – אתם חושפים את העסק או השירות שלכם למשתמשים בפייסבוק תוך כדי שהם משתמשים בפלטפורמה, בזמן ששיווק ממומן בגוגל עובד לפי קליקים של אנשים שמחפשים שירות שמתאים למה שאתם מציעים. קל להבין שאלו שני דברים שונים לגמרי. איך תדעו מה מתאים לכם? תוכלו לקרוא על כך במאמר הבא שמסביר כיצד לגלות איזה שיטת שיווק מתאימה לי?
רק כדי לחדד את הנקודה, קחו לכם רגע ונסו לחשוב על עסק שמתאים לשיווק ממומן בפייסבוק ועל עסק שפחות מתאים לקידום ממומן בפייסבוק. ( למה פחות מתאים ולא "לא מתאים בכלל"? כי אין דבר כזה פרסום רע – כל פרסום/קידום יכול להועיל לנו לחזק את המותג, להיכנס לתודעה של אנשים, למצוא לקוחות חדשים ועוד.. אבל לרוב התקציב מוגבל, וגם אם הוא גדול מאוד, הוא עדיין מוגבל, ולכן נרצה לייעד את תקציב הקידום הממומן למקומות המתאימים ביותר שיניבו את התוצאות הטובות ביותר עבור העסק כחלק מאסטרגטיית שיווק רחבה. בהמשך המאמר ניתן דוגמה לעסק שמתאים לשיווק ממומן ודוגמה לעסק שפחות מתאים ותוכלו להקביל אותם לתשובה שעניתם, כמובן שגם תוכלו לשאול אותנו על התשובה שלכם או על העסק שלכם (:

אפשר להמשיך לכתוב אין ספור כללים על קידום ממומן בפייסבוק – מתכנון נכון של תקציב, A/B טסט, דגשים לקריאטיב, דגשים להצעה במודעה, זמן חזרה לליד או רימרקטינג, פרטים טכנים ועוד ועוד ועוד.. לדעתנו שני הכללים שכתבו הם החשובים ביותר ומסכמים את מה  שרוב בעלי העסקים חייבים לדעת ולא יודעים. שכן בעקבותם הם יכולים להעריך היכן הם עומדים היום או לאן הם רוצים ללכת. ההמלצה שלנו היא כמובן לתכנן את הדברים מראש בעזרת אנשי מקצוע או בעזרת למידה קפדנית לפני שמתחילים לעשות קידום ממומן בפייסבוק או בכל קידום אחר מכיוון שהעסק משקיע כסף וכמובן גם זמן. אז כדי לחסוך כסף ועוגמת נפש, תעשו את הדברים בצורה נכונה.

אז איך קידום ממומן בפייסבוק עובד?

כמו שהסברנו קודם, כשאנחנו עושים קידום ממומן בפייסבוק אנחנו בעצם חושפים את עצמנו למשתמשי הפלטפורמה. אגב כך זה עובד גם בקידום ממומן באינסטגרם. אנחנו בעצם משקיעים תקציב מסוים עבורו נקבל חשיפה אצל משתמשי פייסבוק במקומות השונים – בפיד, בסטורי, בחיפושים, ברילס ועוד.. בטוח כל אחד ואחת מכן מדי פעם נתקלים בפוסט או סרטון של מישהו שאתם לא עוקבים אחריו עם הודעה קטנה ליד שמו "ממומן", אז בדיוק כמו שהסברנו אותו עסק השקיע תקציב בפייסבוק עבורו אתם ועוד רבים אחרים נחשפתם לאותה מודעה.
ניתן לקדם פוסט, רילס או סטורי שהעליתם בעבר לדף העסקי ולתת לו חשיפה ואפשר ליצור מודעות שיוצגו באופן ממומן בלבד.
חשוב לציין שלא ניתן לעשות קידום ממומן מפרופיל אישי או קבוצה בפייסבוק אלא צריך לפתוח דף עסקי ייעודי ורק רדכו ניתן לקדם באופן ממומן דברים שונים.

למה לעשות קידום ממומן בפייסבוק?

המטרה העיקרית של קידום ממומן בפייסבוק זהה למטרה של כל עסק ( עם הגיון בריא ) – לייצר עוד כסף. וזה בהמשך לכלל הראשון שלנו. אז איך בעצם אנחנו מייצרים עוד כסף בעזרת קידום ממומן? כשאנחנו משלמים לפייסבוק עבור חשיפה אנחנו בעצם מגדילים את מספר האנשים שצופים בתוכן שלנו, אנשים שנרצה להפוך ללקוחות. בקידום ממומן אנו אפילו יכולים לשלוט בתחומי העניין של האנשים שצופים בתוכן שלנו – משמע אנחנו יכולים לבחור שמי שיראה את התוכן יתאים לאופי הלקוחות פוטנציאלים שלנו ובכך להגדיל את הסיכוי אפילו עוד יותר שהצופים החדשים יהפכו ללקוחות פוטינציאלים.
ועכשיו אולי תשאלו, אם מייצרים עוד כסף בעזרת קידום ממומן אבל בו זמנית משקיעים כסף בתקציב שיווק ובשירות איך אנחנו מרוויחים כסף?? אז קודם כל זו הייתה שאלה נהדרת, ועליה אענה – הכל נמצא בתכנון נכון. אני אוהב להגיד שקידום ממומן טוב בפייסבוק הוא כמו מדפסת של כסף – תכניס X ותוציא חזרה 2X, נשמע טוב לא? זה אכן טוב! אבל צריך להיות זהירים, מדויקים בקריאטיב ובהצעה, לבדוק קהלים שונים, לתכנן נכון, לעבוד בצורה נכונה, להיות ריאליים ולהתקדם בזהירות.

איך פייסבוק קובעים כמה חשיפה אקבל עבור הקידום הממומן?

עבור הקידום הממומן, פייסבוק יתנו חשיפה בהתאם לגובה התקציב שלכם.
נניח שפייסבוק קבעו שעבור חמישים שקלים ליום אתם תקבלו כחמישים אלף חשיפות באותו יום, פייסבוק יחשפו את המודעה שלכם באותו יום עד שהתקציב ינוצל וברגע שינוצל ויגיע לחמישים אלף חשיפות משמע חמישים שקלים, המודעה תחדל באותו היום מלהופיע ( באופן ממומן, אם היא פורסמה גם בדף באופן אורגני כמובן ששם הפוסט ימשיך להופיע ).
אם תשימו 100 שקל ביום, תקבלו פי שניים חשיפה וכך הלאה בתהאם לתקציב שלכם והחשיפה שפייסבוק תגדיר באותו אזור גאוגרפי/תקופת זמן.
איך פייסבוק בעצם קובעת כמה חשיפות תקבלו עבור X תקציב? כמו כל דבר, בהתאם להיצע וביקוש. ככל שיהיו יותר יותר עסקים שעושים קידום ממומן באזור מסוים בתקופת זמן מסוימת, כך כל חשיפה תעלה יותר כסף. למה? פשוט כי מספר האנשים שמתמשים בפייסבוק גם הוא מוגבל ואתם מתחרים בעסקים אחרים שעושים קידום על האפשרות להיות מוצגים אצל אותם אנשים בפייסבוק.

דוגמאות לעסקים שמתאימים יותר ופחות לקידום ממומן בפייסבוק?

אז כמו שאמרנו קודם, יש עסקים שמתאימים יותר לקידום ממומן בפלפטורמה פייסבוק ויש שפחות, אנחנו מקווים שחשבתם על סוגי עסקים כאלו כי עכשיו ניתן לכם דוגמאות שתוכלו להקביל לתשובה שלכם.
אז דוגמה קלאסית לעסק שיכול להתאים לקידום ממומן בפייסבוק הוא חדר כושר או סטודיו לאימוני כושר. למה? זה סוג שירות מאוד נפוץ שקהל היעד שלו גדול. אלו יכולים להיות נשים, גברים, נערים ונערות ואפילו ילדים בטווח גילאים מאוד רחב. זה משהו שכל אחד צריך ושלכל אחד כדאי מאוד לשלב בשגרת החיים שלו. תחום הכושר והתזונה זה תחום שהמודעות אליו והחשיבות שלו הולכת ונהיית גדולה מיום ליום. כיוון שבקידום בפייסבוק אנחנו מביאים את עצמנו למשתמש ולא הוא מחפש אותנו, כדאי שהשירות יהיה מתאים לקהל גדול ולא לקהל קטן או ספציפי מדי כדי שבאמת נוכל "לפגוע במטרה". קידום ממומן לעסקים בתחום הכושר בפייסבוק עובד ממש ממש טוב, כל כך טוב שיש לנו לקוחות שבתחילת הדרך היו עם סניף אחד וכמה לקוחות בודדים והיום הם בעלים של כמה סניפים. בתמונות בחלק הבא תוכלו לראות חלק מהתוצאות של הלקוחות שלנו בקידום ממומן בפייסבוק מתחום הכושר וגם מתחומים אחרים.

קידום ממומן בפייסבוק - הדרך להצלחה

וכעת לדוגמה לעסק שפחות מתאים לקידום ממומן בפייסבוק. אם התשובה הקודמת שלכם הייתה לא בכיוון, יש לכם עוד זמן לשנות את התשובה לשאלה הזאת (;
דוגמה קלאסית לעסק שפחות יתאים לקידום ממומן בפייסבוק הוא עסק לאיתור ותיקון נזילות (לפחות כשהתקציב מוגבל והמטרה היא להביא לקוחות חדשים עבור תקציב הפרסום באופן ישיר) למה? טוב התשובה די ברורה – כפי שהסברנו קודם ולא נחפור על זה שוב, בפייסבוק אנחנו חושפים את עצמו למשתמש – עכשיו גם אם נדייק לפי תחומי עניין, הסיכוי שנמצא דווקא את מי שצריך עכשיו איתור ותיקון מאוד נמוך, בטח ביחס לכל שאר האנשים שיצפו במודעה ולא צריכים את השירות הזה כרגע. נזכיר שוב שבפייסבוק אנחנו משלמים על חשיפה, אם רוב החשיפות הם של אנשים שלא צריכים את השירות שלנו, כנראה אנחנו לא בכיוון הנכון.
אנחנו לא אומרים ששרברבים ואנשי מקצוע בסגנון לא צריכים לעשות קידום ממומן בפייסבוק, זה אפשרי, אבל ברוב המקרים לעסק הממומצע בתחום שיש לו תקציב מוגבל זה לא יהיה הניצול הטוב ביותר של התקציב והמשאבים, וזה חבל.
לא נשאיר את אותם שרברבים ללא אלטנרטיבה נכון? הרי גם הם צריכים לקוחות חדשים בעזרת קידום ממומן.
אז לעסקים בסגנון שהצגנו לדוגמה יכול להתאים קידום ממומן בגוגל. למה? כי בקידום ממומן בגוגל המשתמשים מחפשים את השירות שאתה מציע והופ! אתה מופיע להם! בגוגל כמו בפייסבוק ופלטפורמות אחרות יש יתרונות וחסרונות עליהם תוכלו לקרוא במאמר אחר.

לסיכום

ניתן לשווק ולקדם את העסק בהמון דרכים שונות, אורגני, ממומן, דיגיטל, שלטי חוצות, טלווזייה, עיתונים ועוד..
במאמר זה דיברנו על קידום ממומן בפייסבוק, דיברנו על מה זה קידום ממומן בפייסבוק? איך זה עובד? למה לעשות? למי זה מתאים? והחרבנו בנושאים שונים הקשורים לקידום ממומן. אם יש לכם שאלה או שתרצו להתייעץ בנוגע לקידום עסק שלכם, דיגיטל פלאן כאן בשבילכם. שלחו לנו הודעה בוואטסאפ או השאירו פרטים ונתאם פגישת ייעוץ ללא עלות במתנה!

שאלות נפוצות על קידום ממומן בפייסבוק

.עלות הקידום ממומן בפייסבוק נקבעת לפי שני פרמטרים – גובה תקציב הקידום ועלות השירות שאתם משלמשים לאיש מקצוע עבור ניהול הקמפיינים. עלות השירות נעה בין 1000-3000 ש"ח פלוס מע"מ כאשר רוב חברות הדיגיטל ואנשי השיווק הם בתחום הגבוה של הטווח וקמפיינרים מתחילים וסטודנטים בתחום התחתון של הטווח. גובה התקציב משתנה בהתאם ליעדים, העסק אותו משווקים וכולי כאשר המינימום בדר"כ הוא 1500 ש"ח תקציב שיווק. בכל מקרה, קידום ממומן בפייסבוק ובאופן כללי תמיד צריך להיות רווחי לאורך זמן ולכן אין משמעות לגובה השירות שאתם משלמים או תקציב השיווק כל עוד התנאי מתקיים. בדיוק בשביל זה חשוב לבחור את איש המקצוע הנכון עבורכם, לא לנסות לעשות דברים לבד ללא ידע מעמיק ולוודא שיש אסטרטגיה ידועה מראש עם יעדים מסודרים ותיאום ציפיות.
לרוב שירות של קידום ממומן בפייסבוק הוא שירות מתחדש- חודש / שלושה חודשים / שנה אך יש גם קמפיינרים שגובים תשלום פר קמפיין שהם מעלים. (אנו לא ממליצים לעבוד ככה) כיוון שקמפיינים נשחקים עם הזמן או לא תמיד מצליחים בפעם הראשונה (זה אגב לא קשור לכמה נסיון יש לנותן השירות שלכם אלא גם לאלגוריתם של פייסבוק, לתקופה בשנה, למוצר שמשווקים, לתחרות בתחום ועוד..) עדיף לעבוד עם חברה או קמפיינר שמאפשרים לכם לבצע שינויים והחלפות בהתאם לצורך, שמבינים מתי הצורך באמת קיים, שיש להם יכולת עיצוב גרפי ועריכת וידאו ושההתחייבות איתם לא ארוכה מדי – לא מעל שלושה חודשים.
קידום ממומן בפייסבוק הוא מקצוע המשלב הבנה עמוקה בשיווק, עיצוב גרפי, כתיבת תוכן, והבנה בניהול עסק. קידום ממומן בפייסבוק אפשר לעשות לבד במידה ולמדתם את המקצוע ועשיתם מספיק ניסוי ותהייה או בעזרת איש מקצוע עם נסיום מוכח בתחום. הנקודה הזאת מאוד חשובה אחרת אתם תבזבזו את כל תקציב הקידום שלכם מבלי לקבל תוצאות, מה שלא יוכל להחזיק לאורך זמן, יוביל לעוגמת נפש וימנע מכם להנות מהפוטנציאל האמיתי שיש לקידום ממומן בפייסבוק.
דרך אחת היא לקרוא את המאמר לעומק בו ניסינו להסביר בצורה הברורה ביותר כיצד להסיק האם העסק שלכם מתאים יותר או פחות לסוג הקידום הזה. דרך נוספת היא פשוט ליצור איתנו קשר בכל דרך שתבחרו – מייל/טלפון/וואטסאפ ונתאם פגישת ייעוץ ללא עלות ובה נוכל לשאול אתכם את השאלות הרלוונטיות ולהסביר ולייעץ לכם כיצד הכי נכון לכם להתקדם.
הצג יותר

פוסט תגיות

פוסטים קשורים

קידום ממומן ברשתות החברתיות ובגוגל
מה זה קידום ממומן ואיך הוא יכול להגדיל את העסק שלכם בעשרות ומאות אחוזים
כל בעל עסק מחפש את הדרך הטובה ביותר להגיע ללקוחות פוטנציאליים...
למד עוד
קידום ממומן באינסטגרם
קידום ממומן באינסטגרם - המדריך לבעלי עסקים איך לעבוד נכון בעולם הקידום הממומן
נתחיל בהסבר לא קצר על מה זה בכלל קידום ממומן באינסטגרם: פלטפורמת...
למד עוד

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם