קידום ממומן באינסטגרם – המדריך לבעלי עסקים איך לעבוד נכון בעולם הקידום הממומן

קידום ממומן באינסטגרם

נתחיל בהסבר לא קצר על מה זה בכלל קידום ממומן באינסטגרם:

פלטפורמת אינסטגרם בבעלות חברת מטא ( פייסבוק ) היא אחת מהרשתות החברתיות המוכרות בעולם ובעלת עשרות מליוני משתמשים בכל העולם. אבל את זה כבר ידעתם, אנחנו כאן כדי לדבר על נושא הקידום הממומן באינסטגרם.
אז קידום ממומן באינסטגרם זו בעצם פעולה בה אנחנו שמים תקציב כספי מסוים עליו נחליט, החל מכמה שקלים ביום ועד עשרות אלפי שקלים ביום על מנת לקבל מאינסטגרם חשיפה לתוכן שלנו. גודל החשיפה תיקבע כמובן בהתאם לגודל התקציב שנשקיע והיחס בין התקציב לחשיפה ישתנה בהתאם למיקום בו אנחנו משווקים, התקופה בשנה, התחרות של שאר המפרסמים ועוד..
למה בכלל לשלם על חשיפה נוספת באינסטגרם? אם אתם פה אתם כנראה רוצים להגיע לעוד לקוחות / צופים / אינטרקציות – כל אחד ומטרתו שלו מהחשיפה אבל בסוף ב99% מהמקרים המטרה הסופית היא זהה – לייצר עוד כסף. אותו כסף יכול להגיע מלקוחות שנחפשו למוצרים שפרסמתם ונרכשו אונליין, מאנשים שרוצים להתחיל להתאמן והשאירו פרטים כדי להצטרף לסטודיו האימונים שלכם או תכנית התזונה שלכם, מצופים חדשים שמתעניינים בתוכן שאתם מפרסמים ויהפכו לעוקבים הדוקים שבין היתר צופים בפרסומות עבורן משלמים לכם ויש אין ספור דוגמאות נוספות אבל המטרה ברורה – עוד כסף. ולא זו לא מילה גסה.
איך קידום ממומן עוזר לנו להשיג עוד לקוחות? נניח שיש לכם כמה מאות עוקבים, זה הממוצע לרוב משתמשי האינסטגרם שלא עובדים באופן אינטנסיבי ביצירת תוכן או שהם כבר נחשבים למותג שמעניין או שווה לעקוב אחריו בלי שום קשר לאינסטגרם – כוכבי קולנוע, חברות גדולות ומוכרות, זמרים או בקיצור – אחוזים בודדים מהשתמשים באינסטגרם.
אז נחזור להנחה שיש לכם כמה מאות בודדות וכעת אתם צריכים להרחיב את החשיפה שלכם כדי להגיע לעוד "כסף", יצירת תוכן לא באה בחשבון כרגע וגם אם כן, היא לא תכניס "כסף" באופן מידי כי קידום אורגני לוקח זמן – ולכן האופציה הטובה ביותר עבורכם היא לשלם עבור החשיפה. משמע – קידום ממומן באינסטגרם.

בעזרת קידום ממומן תוכלו לא רק לקבל חשיפה נוספת אלא גם לבחור בדיוק רב למי אתם רוצים להגיע – מיקום גאוגרפי, גיל, תחומי עניין וכולי.. מה שאומר שאתם יכולים להגדיר מי הם הלקוחות שלכם ולהגדיל את הפוטנציאל של החשיפות להשיג את המטרה שלשמה אתם חושפים את התוכן שלכם.

אם הגעתם עד לכאן – אתם יודעים מה זה קידום ממומן. אבל אם משלמים על זה כסף איך תוכלו לדעת שמה שאתם משיגים מהחשיפה בעצם מצדיק את מה שהשקעתם?

וזו בעצם שאלת מיליון הדולר – האם כדאי לעשות קידום ממומן באינסטגרם?

אז אולי תופתעו מהתשובה שלי כי אני מכין מאמר שלם על קידום ממומן באינסטגרם ואני גם מציע את השירות הזה אז הגיוני שאגיד " בוודאי שכדאי!" אבל האמת היא – שלא תמיד זה כדאי! וחשוב להיות פה אחראיים כדי שלא נמצא את עצמו זורקים כסף לפח. להבדיל מתוכן אורגני שבו אתם יכולים להעלות תוכן ובמקרה הרע הוא פשוט לא יעניין אף אחד – במקרה של קידום אורגני אתם גם תשלמו על כסף, ואם זה לא יעניין אף אחד, משמע שהפסדתם כסף שלא החזיר את עצמו ובטח לא הגדיל את הרווחים שלכם.

בוודאי אתם שואלים את עצמכם איך תוכלו לדעת האם קידום ממומן באינסטגרם מתאים לעסק שלי?
ובכן, יש לכם שני אפשרויות ואתם לא חייבים לבחור רק אחת מהן, תוכלו לשלב ביניהם.
אפשרות 1: צרו איתנו קשר, נתאם שיחת ייעוץ בטלפון ללא עלות בה נאפיין את העסק שלכם, את המוצר או השירות אותו אתם רוצים לקדם, את הקהל שלכם ולסיכום נסביר לכם אם כדאי לכם ומדוע או לחילופין נציע לכם שיטות קידום אחרות שיניבו לכם תוצאות טובות הרבה יותר – כי אין עסק לא שצריך שיווק, אבל חשוב לעשות את זה נכון.
אפשרות 2: תמשיכו לקרוא, את המאמר, כי זה בדיוק הנושא הבא בו אנחנו הולכים לגעת – איך תוכלו לדעת האם קידום ממומן באינטגרם מתאים לעסק שלכם או לא. אני מציע גם לקרוא את המאמרים בנושא קידום ממומן, קידום ממומן בפייסבוק, קידום ממומן בגוגל כדי לחדד את ההבנה איך קידום ממומן עובד ועל ההבדל בין קידום ממומן שעובד על חשיפה וקידום ממומן שעובד על פי חיפושים וקליק. כך תוכלו להבטיח לעצמכם שאתם באמת מבינים היכן כדאי לכם לקדם.

אל תבחרו רק אחת מבין האפשרויות – זו אחריותכם להבין היכן אתם משקיעים את הכסף של העסק שלכם, בעזרת ידע והתייעצות עם אנשי מקצוע תוכלו להבטיח לעצמכם שאתם בוחרים נכון.

האם כדאי לי לעשות קידום ממומן באינטסגרם?
קידום ממומן באינסטגרם

ועכשיו כפי שהבטחנו – הסבר איך תוכלו לדעת אם קידום ממומן באינסטגרם מתאים לעסק שלכם:

כמו שהסברנו קודם קידום ממומן באינסטגרם עובד על פי חשיפה – אני משלם סכום מסוים עבורו אני מקבל כמות חשיפה מסוימת, לחילופין יש פלטפורומות שבהם אנחנו משלמים רק כאשר הלקוח חיפש משהו שמתאים למה שאנחנו מציעים ולוחץ על המודעה שלנו – כמו בגוגל. למה ההבדל ביניהם חשוב? כי לפעמים אחד מהם מתאים לנו יותר מהשני וחשוב להבין את זה כדי לא לא לבזבז סתם כסף.

נמחיש בעזרת דוגמה – נניח שאני אינסטלטור שמתמחה בתיקון נזילות ואני רוצה להגיע ללקוחות חדשים. במידה ואפנה לקידום ממומן באינסטגרם אחשוף לקהל המשתמשים שאני מתקן נזילות ואני מציע את השירות הזה לאנשים שזקוקים. עכשיו מה הסיכוי שאגיע דווקא לאנשים שברגע זה יש להם נזילה שהם צריכים לתקן? למרות שיש אפשרות לפלח את הקהל, זה לא ברמה שלדעת אם למישהו יש נזילה בבית וכנראה מרבית החשיפה שלי לא תייצר עבורי לקוחות חדשים. זו דוגמה לשירות שקידום ממומן באינסטגרם עבורו פחות יעבוד. לחילופין קמפיין בגוגל לפי חיפושים של אנשים שצריכים תיקון נזילה יכול לעבוד לאותו אינסטלטור נהדר.

ככל שהקהל יותר רחב, הקהל יכול לדבר לכמות גדולה יותר של אנשים ולא מאוד ספציפית, הסיכוי להגיע ללקוחות חדשים בעזרת חשיפה הוא גבוה יותר אך ככל שהמוצר או השירות יהיו ספציפים יותר ויותר, מדברים פחות לקהל הרחב אלא לאנשים ספציפים שצריכים אותו מסיבה רגעית מסוימת, יהיה עדיף לנו לשווק לפי חיפוש ספציפי ולעקוף את המתחרים שלנו בתוצאות החיפוש.

לסיכום

דיברנו על מה זה קידום ממומן באינסטגרם ועל איך הוא עובד, למי הוא מתאים יותר ופחות, על סדרי גודל של עלויות שירות ותקציב שיווק, על איך נוכל לדעת האם הוא מתאים לנו באופן אישי. נרחיב עוד רבות על התהליך הטכני, על האלגרותים, קריאטיב, איך בוחרים הצעה לקמפיין, A/B טסטינג ועוד במאמרים אחרים אבל במידה ואתם בעלי עסקים שצריכים לקוחות חדשים, פשוט צרו קשר – זה לא עולה כסף ותוכלו רק להרוויח.

שיחת ייעוץ היא ללא עלות במתנה מאיתנו וקידום ממומן עושים רק אחרי שמאפיינים את העסק והשירות כמו שצריך, בונים אסטרטגיה ומוודאים שהתחזית רווחית – אתם יכולים רק להרוויח.

הצג יותר

פוסט תגיות

פוסטים קשורים

קידום ממומן ברשתות החברתיות ובגוגל
מה זה קידום ממומן ואיך הוא יכול להגדיל את העסק שלכם בעשרות ומאות אחוזים
כל בעל עסק מחפש את הדרך הטובה ביותר להגיע ללקוחות פוטנציאליים...
למד עוד
קידום ממומן בפייסבוק - הדרך להצלחה
קידום ממומן בפייסבוק - כל מה שאתם צריכים לדעת!
אז מה זה בעצם קידום ממומן בפייסבוק? קידום או שיווק ממומן בפייסבוק...
למד עוד

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם